Wednesday, April 7, 2010

teenager...old school

The Happyland Kindergarten, Pandan, 1988 merupakan tempat di mana aku bersekolah tadika.
Di sinilah aku memulakan kehidupan sebagai seorang pelajar. Cikgu Rogayah merupakan guru yg mengajar aku masa 2..erm hidup aku ni berpindah-randah je.mn x rumah sendiri pn takde. So, aku pn berpindah ke kg dan memulakan sekolah rendah di sana. Sekolah 2 adalah Sek.Keb Sri Kembar, Benut. Di sana aku hanya sempat belajar sehingga darjah 3. Kemudian aku berpindah ke area pekan Benut dan di sana aku bersekolah di Sek.Keb Sri Benut. Belum sempat aku bermesra dgn kwn2 di sini, keluarga aku de mohon rumah di kwsn estet. Ms 2 umo 11thn dan aku sekolah kat Kota Tinggi di pedalaman plak dan menetap di Tunjuk Laut, KT. Aku sekolah kt Sek.Keb Tunjuk Laut. Kat sn kwn2 sumenya best but aku tak dpt bertahan lama di sana memandangkan kuarge aku takleh nk survive dgn kehidupan yg serba kekurangan. Keje pn adlh keje yg sama but keuntungan dan gaji tak brp lumayan. Dah 2 aku dgn keluarga aku mula mencari rumah lain dan akhirnya aku menetap di Tmn Universiti. Peperiksaan UPSR aku duduki di Sek.Keb Sri Skudai. Semasa di alam sek menengah aku bersekolah di sekolah yg sama iaitu Sek.Men Tmn Universiti.

Setelah tamat zmn persekolahan, aku menyambung pelajaranku di Politeknik Johor Bahru dlm bidang IT. Tujuan aku adalah untuk mencari teman2 lama yg da lama tidak bersua memndgkan perpindahan aku dr satu tmpt ke satu tmpt selalunya tergesa-gesa sdkit..aku harap di mana2 pn kwn2 ku berada hrp dlm kdaan sihat hendaknya.

No comments:

Post a Comment